اخبار خودرو

نسل هفتم فورد موستانگ در ۳ مدل رونمایی شد

همراه با گیربکس دستی، البته فقط برای مدل V8

در بازار خودرو های اسپرتِ اروپا، هرچه حجم انجین بیشتر باشد صاحب خودرو هم باید مالیات بیشتری پرداخت کند و این موضوع باعث کم شدن فروش خودرو های اسپرت در این قاره شده است. با اینحال علیرغم قوانین سخت گیرانه گاز های گلخانه ای، فورد تصمیم گرفته است تا هواداران خودرو های اسپرت را راضی نگه دارد. نسل هفتم فورد موستانگ به تازگی در نمایشگاه خودرو NAIAS 2022 معرفی شد و قرار است تا سال دیگر در دسترس مردم ساکن قاره اروپا قرار گیرد. با رینگ اسپرت همراه باشید…

مشخصات فنی نسل هفتم فورد موستانگ

خوشبختانه فورد در این نسل از موستانگ هم با استفاده از انجین V8 تنفس طبیعی توانسته تا به نحوی سنت ها را زنده نگه دارد. درحالی که مرسدس در C63 جدید استفاده از انجین V8 را کنار گذاشته است و بجای آن از انجین ۴ سیلندر پلاگین-هایبرید استفاده کرده، باعث خوشالی است که ببینیم نسل هفتم فورد موستانگ به استفاده از انجین ۵ لیتری نمادین خود ادامه داده است. با اینحال بخاطر قوانین سختگیرانه اروپا، نسل قبلی موستانگ قدرت کمتری نسبت به موستانگ موجود در بازار های دیگر داشتند و باعث تعجب نخواهد بود که این مسئله را در نسل هفتم فورد موستانگ هم ببینیم.

ما در هر صورت خوشحالیم که نسل هفتم فورد موستانگ را هنوز در کنار دیگر خودرو های اسپرت فورد اروپا مانند فوکوس ST و فیِستا ST می بینیم. در این نسل هم همچنان گیربکس ۶ دنده دستی مشاهده می شود که البته فقط مخصوص مدل GT است و مدل ۲,۳ لیتری ۴ سیلندر اکوبوست فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود.

اسب تیره

فورد اروپا یک مدل دیگر از نسل هفتم فورد موستانگ هم به نام اسب تیره (Dark Horse) معرفی کرد که در رده بالاتر از GT قرار می گیرد که با استفاده از انجین های سری کایوت فورد قادر است تا حداکثر ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. علاوه بر این، این مدل دارای ترمز های جلوی برمبو با دیسک های ۱۳.۹ اینچی و کالیپر های شش پیستونه، استرس بار فورد پرفورمنس، دیفرانسیل لغزش محدود عقب ساخته Torsen، میل تعادل های بزرگتر و کمک فنر های مسابقه ای است.

نسل هفتم فورد موستانگ در 3 مدل رونمایی شد
فورد موستانگ Dark Horse

نسل هفتم فورد موستانگ با ۱۲ رنگ به بازار اروپا خواهد آمد که سه تا از این رنگ ها با نام های آبی Vapor، زرد Splash و آبی Ember به تازگی توسط فورد معرفی شده اند. ترمز های برمبو هم که پیش تر درموردشان صحبت کردیم هم در دو رنگ کالیپر مشکی و قرمز قابل سفارش هستند. برای این خودرو دو مدل رینگ ۱۹ اینچ با طراحی جدید قابل سفارش است. همانند موستانگ های بازار آمریکا، بسته به تعداد سیلندر ها تفاوت های جزئی در طرای خارجی خودرو ها مشاهده می شود.

نسل هفتم فورد موستانگ براساس گفته کمپانی با فرمان راست هم ساخته شده و برای کشور های فرمان راست مانند انگلستان و استرالیا تا سال آینده عرضه خواهد شد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر و ویدیو بررسی اولیه به ۲۰۲۴ ford mustang Europe v8 مراجعه کنید…

۵/۵ - (۱ امتیاز)
منبع
موتور وان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

مبین سیف الدین

دانشجوی رشته مهندسی خودرو و مترجم رینگ اسپرت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo