اخبار تیونینگ خودرواخبار خودرومستند خودروهای تیونینگویدیوها

سوبارو واگن GL تراویس پاسترانا با ۸۸۲ اسب بخار + ویدئو معرفی خودرو

یادتان هست؟ سوبارو GL آقای تراویس پاسترانا، یکی از سریع‌ترین خودروها در گودوود هیلکلیمب ۲۰۲۲ و آن پرش از روی پل فوق العاده‎‏ در فلوریدا؟! امروز با مجله تخصصی تیونینگ رینگ اسپورت و استودیوی Hoonigan همراه باشید تا در مورد آنچه که این ماشین وحشی را بسیار خاص می‌کند؛ حرف بزنیم چراکه چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

سوبارو GL های دهه 1980 به تیم اسکی ایالات متحده آمریکا خدمت می کردند.

الهام بخش اصلی این خودرو، سوبارو GL واگن‌هایی است که در دهه ۱۹۸۰ به تیم اسکی ایالات متحده آمریکا خدمت‌رسانی می‌کردند. شاسی این ماشین از فریم لوله با مدل سه بعدی و اتاق فیبر کربنی تشکیل شده است. فاصله بین دو محور تقریباً یکسان است، اما حدود ۱۲ اینچ (۳۰.۴۸ سانتی متر) پهن تر از نمونه های ۱۹۸۰ آن است.

طراحی ظاهری و بدنه سوبارو واگن GL تراویس پاسترانا

این خودرو عجیب دارای عناصر تاثیرگذار بر آئرودینامیک هوا فعال و هوشمندانه است. این قطعات روی گلگیرهای جلو و عقب، بر بال عقب، قرار دارند.

سوبارو واگن GL تراویس پاسترانا 1983-subaru-gl-family-huckster-wagon-at-goodwood (3) با باله

این قطعات برنامه‌ریزی شده‌اند تا در مواقع خاص فعال شوند؛ منتها Pastrana هم می‌تواند بصورت دستی، در شرایط خاص فعال یا غیرفعالشان بکند.

1983-subaru-gl-family-huckster-wagon-at-goodwood (6)

ورودی نصب شده روی سقف یک عنصر طراحی بیرونی ظریف تر و در عین حال جالب است. باربند دارای مجسمه هایی است که هوا را به این منطقه هدایت می کند. رادیاتور و سیستم خنک کننده از این تهویه استفاده می کنند و سپس دیفیوزر آن را به سمت عقب هدایت می کند.

رینگ اسپورتی عزیز جهت آشنایی با دنیای تیونینگ و ورود خودروی حود به این حوزه پیشنهاد می‌شود تا مقاله تیونیگ چیست را دنبال نمایید…

مشخصات فنی سوبارو واگن GL تراویس پاسترانا

این همه قدرت، از یک موتور ۲.۳ لیتری باکسر چهار سیلندر با تک توربو تامین می‌شود؛ توان خروجی ۸۶۲ اسب بخار (۶۴۳ کیلووات) است. لوله های اگزوز مستطیل شکل هستند و از هر طرف گلگیرهای جلو خارج می شوند.

اگزوز سوبارو واگن GL تراویس پاسترانا

جعبه دنده شش سرعته متوالی است. چرخ دنده حداکثر سرعت ۱۷۵ مایل در ساعت (۲۸۲ کیلومتر در ساعت) را فراهم می کند.

موتور سوبارو واگن GL تراویس پاسترانا

در داخل داشبورد سوبارو واگن GL تراویس پاسترانا دارای یک بافت فیبر کربن آبی است که به ظاهر GL اصلی شبیه است. همچنین دارای یک دسته ابزار شگفت انگیز است که نمایشگرهای دیجیتال سوبارو در دهه ۱۹۸۰ را تداعی می کند. با این حال، این یکی می تواند تمام اطلاعاتی را که Pastrana می تواند در حین رانندگی به آن نیاز داشته باشد نشان دهد.

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

آرمین پورعبدی

Bachelor student of Mechanical Engineering at IUST

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo