اخبار خودرو

iX1 2023 انقلابی به سبک BMW

نسل سوم BMW X1 تنها در ظاهر xDrive28i به ایالات متحده می آید، اما به مشتریان اروپایی نسخه تمام الکتریکی هم ارائه می شود. iX1 به عنوان اولین خودروی تمام چرخ متحرک این برند در سگمنت کراس اوور معرفی شد که از اکتبر امسال در آسیا نیز به فروش می رسد. با رینگ اسپرت همراه باشید…

فعلا iX1 در تریم xDrive30 موجود است، X1 بدون آلایندگی (با پشتوانه بر پیشرانه ی الکتریکی) تنها می توان بوسیله ی یکسری تغییرات اندک در نمای جلویی خودرو از مدل های احتراقی آن مجزا نمود. X1 دارای رگه‌های آبی در اطراف جلو پنجرۀ کلیوی شکل و همچنین همراه با سپر اصلاح شده، است. همان رگه های آبی را در قسمت زیر درها و همچنین قسمت سپر عقب نیز قابل مشاهده است. در مجموع، iX1 تقریباً شبیه X1 معمولی به چشم می آید.

کاربر گرامی، اگر قصد خرید خودروی شاهین را دارید یا مشتاق به آشنایی بیشتر با آن هستید ، پیشنهاد می کنم حتما ویدیوی مربوط به تست و بررسی آن را که توسط تیم رینگ اسپرت تهیه و تولید شده، نگاه کنید تا به وضوح نقاط قوت و ضعف آن را بشناسید.

مشخصات فنی بی ام و iX1

اما این تفاوت کم ظاهری نسبت به مدل های عادی، نافی تغیییرات اساسی فنی نیست. iX1 های مجهز به موتورهای احتراقی در این جا مجهز به یک جفت پیشرانه کاملاً الکتریکی برای هر دو محور شده اند. خروجی ترکیبی این سیستم ۳۱۳ اسب بخار و ۴۹۴ نیوتن متر است که iX1 را به یکی از قدرتمندترین اعضای خانواده X1 نسل سوم تبدیل کرده است. BMW به لطف قابلیت AWD و شتاب بالای خود (۵.۷ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) مدعی پایداری بالا و قدرت مناسب است.

یک باتری ۶۴.۷ کیلووات ساعتی انرژی الکتریکی لازم این خودرو را ذخیره می کند، که طبق داده های کمپانی انتظار می رود مسافتی بین ۴۱۳ کیلومتر تا ۴۳۸ کیلومتر را تنها با یک بار شارژ بپیماید. باتری ix1 از جدید ترین فناوری BMW استفاده می کند بدین منوال که شارژ DC آن تا مقدار ۱۳۰ کیلو وات امکان پذیر است. با توجه به این قابلیت می توان گفت که ۷۰ درصد از باتری تنها در ۲۹ دقیقه شارژ می شود.

همچنین، شارژ AC آن با برق تک فاز و سه فاز تا حداکثر ۲۲ کیلو وات امکان پذیر است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این ارقام خروجی برای عملکرد، برد و شارژ مقادیری پیش‌بینی‌شده هستند که توسط BMW بر اساس مرحله فعلی توسعه iX1 ارائه می‌شوند.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)
منبع
موتوروان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo