اخبار خودرو

شورلت Equinox برقی مدل ۲۰۲۴ با حداکثر رنج حرکتی ۴۸۲ کیلومتر معرفی شد

شورلت با معرفی Equinox برقی مدل ۲۰۲۴، موج معرفی خودروهای برقی خود را حفظ کرده است. شورلت Equinox برقی در پاییز سال ۲۰۲۳ با تریم ۲RS در دسترس خواهد بود و مدل پایه با تریم ۱LT  کمی بعد با قیمت ۳۰,۰۰۰ دلار به بازار می آید. با رینگ اسپرت همراه باشید…

شورلت Equinox برقی در دو مدل دیفرانسل جلو و چهارچرخ متحرک در دسترس خواهد بود. پیش بینی می شود نسخه دیفرانسیل جلو حدود ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۸ نیوتن-متر گشتاور داشته باشد. در نسخه دو دیفرانسیل نیز قدرت و گشتاور را تا ۲۹۰ اسب بخار و ۴۶۹ نیوتن-متر افزایش می یابد.

شورلت Equinox برقی از باتری های Ultim جنرال موتورز استفاده می کند. دو ظرفیت باتری برای این مدل قابل سفارش خواهد بود ولی شورلت اطلاعاتی از کیلووات-ساعت باتری ها منتشر نکرده است ولی با این حال رنج حدودی تریم های مختلف شورلت Equinox برقی را اعلام کرده است. جدول زیر نگاهی به این موضوع دارد:

برد تخمینیتریم
۴۰۲ کیلومتر۱LT FWD با باتری استاندارد
۴۸۲ کیلومتر ۱LT FWD با باتری سفارشی
۴۵۰ کیلومتر۱LT eAWD
۴۸۲ کیلومتر۲LT FWD
۴۵۰ کیلومتر۲LT eAWD
۴۸۲ کیلومتر۳LT FWD
۴۵۰ کیلومتر۳LT eAWD
۴۸۲ کیلومتر۲RS FWD
۴۵۰ کیلومتر۲RS eAWD
۴۸۲ کیلومتر۳RS FWD
۴۵۰ کیلومتر۳RS eAWD

در بحث شارژ شدن شورلت Equinox برقی هم باید بگوییم که این کراس اور برقی از شارژر ۱۱.۵ کیلوواتی پشتیبانی می کند و در تریم ۳RS eAWD این عدد به ۱۹.۲ کیلووات می رسد.

تریم ۳RS eAWD علاوه بر دارا بودن شارژر ۱۹.۲ کیلوواتی سطح ۲، می تواند تا سه کیلووات برق را در دسترس سرنشینان قرار دهد تا از آن بعنوان تامین برق وسایل کمپینگ، دریل کردن و دیگر وسایل برقی بتوان استفاده کرد البته در صورتی که درحال رانندگی نباشد.

مشخصات ظاهری شورلت Equinox برقی

در مقایسه با شورلت Equinox بنزینی، نسخه برقی حدود ۷۰ میلی متر پهن تر و ۲۵.۴ میلی متر پایین تر است. همچنین این مدل صندوق عقب دو طبقه دارد و فضای بار با صندلی های عقب خوابیده ۱,۶۱۴ لیتر می باشد.

شورلت Equinox برقی در دو تریم LT و RS قابل سفارش خواهد بود. در نسخه LT قسمت جلویی خودرو همرنگ بدنه و در نسخه RS به رنگ مشکی است.

تفاوت تریم های شورلت Equinox برقی

شورلت Equinox برقی با تریم پایه ۱LT دارای دو صفحه نمایش ۱۱ اینچی یکی برای صفحه کیلومتر و یکی برای مولتی مدیا است. همه تریم ها تجهیزات ایمنی از جمله ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور تشخیص فاصله با دیگر خودرو ها، سنسور هشدار تصادف از جلو، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، چراغ های جلوی اتوماتیک و سنسور پارک را دارا هستند.

در کابین تریم ۲LT آپشن های بیشتری مانند تنظیمات ۸ حالته برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو و گرمکن دور فرمان قابل مشاهده است. در خارج تریم ۲LT هم چراغ های جلو توسط یک نوار LED بهم متصل شده است. همچنین می توان این تریم را با آپشن های بیشتری همچون صفحه نمایش مولتی مدیای ۱۷.۷ اینچی، کروز کنترل تطبیقی و حتی سیستم کمک راننده Super Cruise سفارش داد.

تریم ۲RS تا حد زیادی شبیه به ۲LT است با این تفاوت که بجای رینگ های ۱۹ اینچی در تریم ۲LT، رینگ های بزرگتر ۲۰ اینچی می بینیم. همانطور که پیش تر هم ذکر شده بود جلوی خودرو در تریم RS به رنگ مشکی است.

در شورلت Equinox برقی تریم ۳LT صفحه نمایش مولتی مدیای ۱۷.۷ اینچی و کروز کنترل تطبیقی بصورت استاندارد عرضه می شود. علاوه بر اینها آپشن های دیگر هم از جمله صندلی شاگرد با تنظیم برقی ۶ حالته، صندلی های تهویه ای، گرمکن صندلی های عقب، تهویه مطبوع دوگانه و درب صندوق هوشمند بصورت استاندارد عرضه می شوند. آپشن های سفارشی این تریم هم عبارتند از سیستم استریو Bose، هدآپ دیسپلی، آینه مونیتور دار دوربین عقب و Super Cruise.

در بهترین تریم این خودرو یعنی ۳RS فرمان با بخش پایینی صاف و رینگ های ۲۱ اینچی هم مشاهده می شود. مشتریان در این تریم علاوه بر هدآپ دیسپلی، سیستم استریو Bose و Super Cruise می توانند شارژر ۱۹.۲ کیلوواتی سطح ۲ نیز سفارش دهند. بعد از عرضه شورلت Equinox برقی با تریم ۲RS در پاییز ۲۰۲۳، شورلت قصد دارد تا بقیه تریم ها را هم در طی ۱۲ ماه بعدی عرضه کند. بعد از ۳RS، ۲RS و ۳LT عرضه می شوند و تریم ۱LT جزو آخرین تریم هایی است که قرار است عرضه شود.

۳.۲/۵ - (۴ امتیاز)
منبع
موتور وان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

مبین سیف الدین

دانشجوی رشته مهندسی خودرو و مترجم رینگ اسپرت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo