اخبار خودرو

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با مدل‌های هیبرید و AWD به بازار می‌آید

تویوتا GR کرولا، بی شک مهم ترین محصولی است که تویوتا برای سال ۲۰۲۳ روی خط تولید می برد اما این خودروساز، برای تویوتا کرولا ۲۰۲۳ نیز به عنوان نسخۀ ساده تر GR، به روزرسانی های جالبی در نظر گرفته است. بارزترین این به روزرسانی ها، یک سیستم هیبریدی جدید و قدرتمند است که در کنار یک سیستم چهار چرخ متحرک و یک موتور احتراق داخلی جدید، تغییرات عمدۀ تویوتا کرولا ۲۰۲۳ را تشکیل می دهند. با رینگ اسپورت همراه باشید … .

مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۲۳

اگر بخواهیم اول کار از دومین تغییر سخن بگوییم، باید گفت که در تریم LE، محبوب ترین تریم تویوتا کرولا ۲۰۲۳، موتور ۱.۸ لیتری چهارسیلندر بنزینی با قدرت ۱۳۹ اسب بخار، جای خود را به یک موتور ۲۰۰۰ سی سی با همان آرایش و سوخت به قدرت ۱۶۹ اسب بخار داده است. موتور جدید تویوتا نه تنها قدرت بالاتری دارد، بلکه از نظر مصرف سوخت، به مقدار حدودا ۱ لیتر بر هر صد کیلومتر بهینه شده است.

همۀ مدل های تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با موتو احتراق داخلی، مجهز به گیربکس CVT هستند که در کلاس های SE و XCE، به کمک پدل شیفترهای پشت فرمان، می توان از ۱۰ دنده پیشفرض مجازی برای رانندگی استفاده کرد.

با همه این احوال، شاید بزرگترین خبر برای تویوتا کرولا ۲۰۲۳، عرضه سیستم قوای محرکۀ هیبریدی به همراه سیستم تمام چرخ متحرک باشد. این سیستم دارای یک موتور الکتریکی در عقب است که محور عقب را به حرکت در می آورد. تویوتا اعداد عملکردی مربوط به این موتور بی صدا را فاش نکرده است اما می گوید این سیستم، موتور الکتریکی عقب را نه تنها برای جلوگیری از هرزگردی چرخ های جلو، بلکه برای بهبود هندلینگ در پیچ ها و همچنین کاهش کم فرمانی به کار می گیرد.

اخبار در دنیای امروز نقش کلیدی دارد، اگر مایل به مطلع شدن از آخرین و مهمترین خبر ها هستید، صفحه اخبار خودرو را دنبال کنید.

همه مدل های هیبریدی تویوتا کرولا ۲۰۲۳، دارای یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری هستند که با چرخۀ آتکینسون کار می کند و با یک موتور الکتریکی جدید توسعه یافته با صفحات فولادی الکترومغناطیسی کوپل شده است. باتری لیتیوم یونی نیز بهبودهایی داشته و حالا برای دستیابی به مرکز جرم پایین تر، در زیر صندلی های عقب قرار گرفته است. برای سال ۲۰۲۳، تویوتا کرولا LE FWD که قبلا هم در دسترس بود، به همراه چهار مدل هیبریدی دیگر، یعنی SE، SE AWD، LE AWD و XLE خانواده کرولاهای هیبرید را تشکیل خواهد داد.

امکانات رفاهی تویوتا کرولا ۲۰۲۳

در تمام تریم های تویوتا کرولا ۲۰۲۳، سیستم مالتی مدیای ۸ اینچی توبوتا به همراه به روزرسانی های OTA، دستیار صوتی فعال و سیستم نویگیشن ابری به صورت فابریک نصب شده اند. همچنین در تریم های XSE، SE و XLE یک سیستم صوتی پرقدرت JBL با نه بلندگو و آمپلیفایر ۸۰۰ واتی به صورت آپشن قابل سفارش است. تودوزی چرم، نورپردازی، شارژر بی سیم موبایل و لیست طویلی از آپشن ها نیز برای این خودرو قابل سفارش هستند.

ایمنی تویوتا کرولا ۲۰۲۳

در بخش ایمنی، تویوتا نسخه سوم از خانواده فناوری های ایمنی خود موسوم به Toyota Safety Sense را در تویوتا کرولا ۲۰۲۳ معرفی کرده است. این سیستم هم اکنون شامل ورژن های پیشرفته از سیستم هشدار خروج از خطوط به کمک فرمان، کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان، نوربالای خودکار، هشدار پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده و رادار خط خوان است. کرولای جدید علاوه بر این ها، مجهز به سنسور پارک جلو و عقب و دوربین عقب می باشد.

در مورد قیمت این مدل، هنوز اطلاعاتی از دست نیست اما با توجه به سیاست های تویوتا، احتمالا شاهد افزایش قیمت کمی نسبت به نسل قبلی باشیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

محمد جواد حسنی

Master's student at Iran University of Science and Technology - Applied Mechanics | Interested in Acoustics, FSI, Machinery Vibrations and CLASSIC CARZZZ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo