اخبار خودرو

پورشه ۹۱۱ کلاسیک اسپورت پلی از گذشته به حال

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳ به لطف اسپویلر دم اردکی جالب و برخی تغییرات گرافیکی دیگر، صرفا کلاسیک نیست. در داخل اتاق، هیچ شیفتری کنار فرمان نخواهید یافت. سه پدال در پایین پای شما وجود دارد و بر روی کنسول وسط یک دنده ی دستی واقع شده است. برای ای مدل، نسخه ی اتوماتیکی موجود نیست. ۵۴۳ اسب بخار قدرت پورشه ۹۱۱ است، بدین وسیله این مدل به قدرتمندترین خودروی گیربکس دستی پورشه تبدیل شده است. با رینگ اسپورت باشید…

مشخصات فنی پورشه ۹۱۱

به این ترتیب، برخی ممکن است پورشه ۹۱۱ جدید را یک ابرخودروی آنالوگ در دنیای دیجیتال بنامند. این دقیقاً همان چیزی است که گرانت لارسون، مدیر پروژه های ویژه پورشه، در طی یک کنفرانس، درباره ی جزئیات پورشه ۹۱۱ اسپورت کلاسیک تشریح کرد. شما همچنین می توانید آن را یک ۹۱۱ توربو S با گیربکس دستی بنامید، زیرا پورشه ۹۱۱ اسپورت کلاسیک بر اساس آن خودرو اما عریض تر ساخته شده است. همان موتور ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری توئین توربوشارژر دوقلو اما دو زمانه نیز در قلب این خودرو می تپد.

نیرو این موتور منحصراً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و همچنین از ترمزهایی با لنت سرامیکی، کنترل شاسی دینامیک، سیستم فرمان پذیری محور عقب و سیستم مدیریت تعلیق فعال استفاده شده است.

اضافه کردن قسمت عقبی توربو S به پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک برای این خودروساز مهم بود تا ظاهری قدیمی و عریض به خودرو بدهد. اسپویلر دم اردکی نیز به طور قابل توجهی به طراحی کلاسیک کمک کرده است و ادای احترامی است به ۹۱۱ کاررا RS بسیار دوست داشتنی دهه ۱۹۷۰. سقف موج دار این پورشه ۹۱۱، یاداور اسپورت کلاسیک ۹۹۷ است. نشان پورشه چه در بیرون و چه در داخل، برخی از طراحی های قبلی این شرکت را به یاد می آورد. چرخ‌های کلاسیک فوکس که ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب هستند، این ماشین را مدرن جلوه می دهند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، پورشه ۹۱۱ اسپورت کلاسیک ویژگی ها و طراحی های جدید تری نسبت به مدل های دیگر پورشه دارد. سقف پورشه ۹۱۱ از جمله این ویژگی هاست که از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) ساخته شده است. کاپوت نیز CFRP است ولی در ۹۱۱ توربو ارائه نمی شود. اسپویلر لبه جلو و چراغ‌های LED-Matrix مشکی رنگ، منحصرا برای پورشه ۹۱۱ هستند.

خطوط رنگی رو به بالا، یکی از ویژگی های کلاسیک اسپورت است، مانند خطوط دایره ای همراه با اعداد روی درها. خریداران می‌توانند هر عددی را بین ۱ تا ۹۹ انتخاب کنند، یا از آنجایی که اختیاری است، می‌توان آن‌ را حذف کنند تا ظاهری کمتر شبیه به خودروهای مسابقه‌ای داشته باشد.

کاربر گرامی، اگر قصد خرید خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک را دارید، پیشنهاد می کنیم که ویدئوی تست و بررسی آن را که توسط تیم رینگ اسپرت تهیه و تولید شده، تماشا کنید تا از معایب و مزایای آن به طور کامل مطلع شوید.

با توجه به موتور ۹۱۱ توربو S واقع در عقب خودرو، ممکن است در مورد عدم وجود دریچه های جانبی در پورشه ۹۱۱ اسپورت کلاسیک تعجب کنید. طراحان خواهان سطح صاف و نشکن بودند، بنابراین ابزار جدیدی برای ساخت گلگیرهایی بدون دریچه ایجاد شد. بوریس آپنبرینک، از مدیران پورشه در صحبت با Motor1.com توضیح داد که تنظیمات این موتور با هدف نیاز به هوای کمتر طراحی شده است. مهندسان همچنین کانال‌هایی دیگر را برای جبران بیشتر دریچه‌های از دست رفته، از جمله کانال‌های زیر اسپویلر دم اردکی، طراحی کردند. نتیجه نهایی، ظاهری بسیار تمیز و پهن است که مختص پورشه ۹۱۱ کلاسیک اسپرت است.

فضای داخلی نیز برای نسخه ویژه پورشه ۹۱۱ ارتقا یافته است. چرم نیمه آنیلین برای اولین بار پس از ۹۱۸ Spyder در این مدل استفاده شده است، جایی که با درج صندلی های پارچه ای و پنل های پارچه ای درها، و تزئینات چوبی، ترکیب زیبایی را پدید آورده اند تا فضای اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ را تداعی کند.

سرعت سنج آنالوگ به سبک یکپارچه سازی با سیستم عامل قرار داده شده است و برند پورشه، به همراه آرم انحصاری آن در سراسر بدنه ی میانی قابل مشاهده است. همچنین این خودرو یک خودروی چهار نفره است، زیرا هدف پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک این نیست که یک ماشین مخصوص پیست باشد، بلکه یک ماشین کاملاً لذت بخش و راحت برای رانندگی است.

۱۲۵۰ مورد برای تولید جهانی برنامه ریزی شده است، این در چهار رنگ شامل مشکی، خاکستری عقیق متالیک، جنتیان آبی متالیک و خاکستری متالیک اسپورت ارائه خواهد شد (سایه ای که به طور خاص برای پورشه کلاسیک اسپرت انجام می شود).خریداران همچنین یک ساعت ویژه با تم کلاسیک اسپورت دریافت خواهند کرد، اگرچه قیمت آن یا حتی خود خودرو هم هنوز معلوم نیست. پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳ باید در اواخر سال ۲۰۲۲ به نمایندگی ها برسد.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)
منبع
موتوروان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo