اخبار خودرو

انتظارها به پایان رسید؛ لکسوس RX 2023 معرفی شد!

لکسوس RX 2023 به عنوان نسل پنجم این کراس اوور محبوب رونمایی شد. لکسوس RX جدید، استایل ظاهری آشنا دارد، اما موارد جالب و جدیدی در باطن آن وجود دارد. خریداران چهار پیشرانه برای انتخاب دارند که سه تای آنها هیبریدی هستند. فروش این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز می شود. همراه رینگ‌اسپورت باشید … .

تغییرات فنی لکسوس RX 2023

لکسوس RX 2023 بر روی پلتفرم GA-K سوار می‌شود. این پلتفرم و زیرساخت‌های آن، به خودرو اجازه می‌دهد تا ۸۹.۸۱ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی وزن کم کند. فاصله بین دو محور ۵.۹۹ سانتی متر افزایش یافته، اما پیشروی بدنه در عقب به همین اندازه (۵.۹۹ سانتی متر) کوچک می شود. این نوع طراحی به این معنی‌ست که طول کلی نسبت به مدل قبلی تغییر نمی کند.

اخبار در دنیای امروز نقش کلیدی دارد، اگر مایل به مطلع شدن از آخرین و مهمترین خبر ها هستید، صفحه اخبار خودرو را دنبال کنید.

فاصله بین دو محور بیشتر به این معنی است که فضای بیشتری برای سرنشینان داخل RX وجود دارد. ارتفاع پایین‌تر در پشت باعث کاهش ارتفاع فضای بار نیز می‌شود. لکسوس RX 2023 با چهار پیشرانه عرضه می شود. اما لکسوس در حال حاضر فقط جزئیات سه مورد از آنها را ارائه می دهد. جزئیات بیشتر در مورد پلاگین هیبریدی ۴۵۰h+ بعداً ارائه خواهد شد.

مدلRX350RX350hRX 500h F Sport Performance
موتور۲.۴ لیتر، توربو، ۴ سیلندر خطی۲.۵ لیتر، ۴ سیلندر، هیبرید۲.۴ لیتر، توربو، ۴ سیلندر هیبرید
گیربکس۸ سرعتهٔ اتوماتیکCVT۶ سرعتهٔ اتوماتیک
توان خروجی۲۷۵ اسب بخار۲۴۶ اسب‌ بخار۳۶۷ اسب‌بخار
محور محرکدیفرانسیل جلو/ چهارچرخ محرکچهارچرخ محرکچهارچرخ محرک با سیستم Direct4
شتاب ۰ تا ۱۰۰۷.۵ ثانیه (دیفرانسیل جلو)۷.۵ ثانیه۵.۹ ثانیه

در این میان، نسخهٔ جدید مدل RX 500h F Sport Performance با آپشن‌های اضافی همراه است. این خودرو دارای کالیپرهای ترمز شش پیستون است و بر روی رینگ‌های ۲۱ اینچی سوار می‌شود. در داخل، روکش چرمی شامل تزئینات جیر درب و متریال‌های سوراخ شده روی فرمان است. تمام تریم داخل دارای پلاکی با برند F Sport می باشند.

ظاهر جدید لکسوس RX 2023

لکسوسRX 2023 در شش تیپ استاندارد، پریمیوم (Premium)، پرمیوم+ (Premium +)، لوکس، F Sport Handling و F Sport Performance عرضه خواهد شد. بسته به تریم مورد سفارش توسط مشتری، ۱۰ رنگ در دسترس خواهد بود: سفید اولترا، سفید مرواریدی برجسته، خاکستری مرواریدی سحابی، ایریدیوم، خاویار، قرمز ماتادور میکا، تاج مسی، سبز مرواریدی نوری، میکای شبانه، و آبی یونانی.

لکسوس RX 2023 از نسخه جدیدی از جلوپنجره دوکی لکسوس با بخش‌های فرورفته و الماسی شکل در قسمت بالایی استفاده می‌کند. شبکه‌بندی‌های RX 500h F Sport Performance دارای الگوی توری جالبی‌ است که گویی طرحی بافته شده دارد. در نگاه کلی، لکسوس RX جدید دارای یک بخش قوس دار به سمت بالا است که به گلگیرهای عقب منتهی می شود. مانند نسل قبلی، سقف دارای ستون C شناور است. اکنون در قسمت عقب چراغ های عقب با عرض بسیار زیادی وجود دارد.

در داخل، لکسوس RX جدید دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی با موقعیت پایین تر نسبت به نسل قبل است که به جای قرار گرفتن در بالای داشبورد، آن را در کنار دسته ابزار قرار می دهد. یک صفحه نمایش به اندازه ۱۴ اینچ نیز موجود است. از دیگر ارتقاهای موجود می توان به سقف شیشه ای پانوراما و نمایشگر هدآپ اشاره کرد.

رنک‌های داخلی قابل سفارش توسط خریداران، شامل شش رنگ می‌شود: ماکادامیا، مشکی، توس، پالومینو، فلفلی و ریوجا قرمز. چهار سبک تریم برای جزئیات کابین نیز موجود است: آبشار سیاه، خاکستر بامبو، منفذ باز سیاه و آلومینیوم گرافیت تیره.

همه مدل‌های لکسوس RX 2023 دارای سیستم ایمنی Lexus + 3.0 هستند. مجموعه فناوری شامل سیستم پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، پشتیبانی از تقاطع با تشخیص موتور سیکلت، کروز کنترل پویا راداری با مدیریت سرعت منحنی‌وار، هشدار خروج از خط با کمک فرمان و سیستم توقف اضطراری رانندگی است. همچنین لکسوس در این نسخه، سیستم پیشرفته اما اختیاری Advanced Park که پشتیبانی از پارک موازی را انجام می‌دهد را نیز گسترش داده است.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
منبع
موتوروان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo