اخبار خودرو

نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ در اروپا معرفی شد

موتوری که چرخ ها را حرکت نمی دهد!

میزان اهمیت یک قاره برای خودروسازان به راحتی از میزان زمانی که طی می شود تا مدلی را برای آن منطقه معرفی کند، مشخص می شود. Rogue که همان معادل نیسان ایکس تریل در بازار آمریکاست، در ماه ژوئن ۲۰۲۰ معرفی شد. با این وجود تا آخر جولای امسال طول کشید که در ژاپن معرفی شود. حالا نوبت اروپا می باشد که این SUV میدسایز را با آپشن های صندلی های سه ردیفه، چهارچرخ محرک و قوای محرک الکتریکی با موتور سه سیلندر توربوشارژ بنزینی، دریافت کند. با رینگ اسپرت همراه باشید…

این نیسان ایکس تریل با همان طراحی همیشگی داخلی و بیرونی، به اندازه جا شدن اروپاییان زیر ۱۶۰ سانتی متر مناسب است. تقسیم بندی ۶۰:۴۰ برای ردیف دوم دسترسی به ردیف سوم را تسهیل می بخشد. نیسان ایکس تریل با باز بودن صندلی های ردیف سوم به مالک ۵۸۵ لیتر فضای بار داده است که نسبت به نسل پیشین خود ۲۰ لیتر اضافه گردیده است.

قوای محرکه

موتور احتراق داخلی که بالاتر اسمش آمد، در واقع به طور مستقیم نیروی محرک چرخ ها نیست، بلکه این موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتر توربوشارژ، نیروی لازم برای شارژ باطری را فراهم کرده است که چرخ ها با موتور الکتریکی تغذیه شده از این باطری حرکت خواهند کرد. این طراحی همانند طراحی خودرو های EV بوده است. این موتور ۳۳۰ نیوتون متر گشتاور و ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد که توانایی رساندن این نیسان ایکس تریل را به صد کیلومتر از حالت سکون را در ۸ ثانیه دارد.

نیسان ایکس تریل با قابلیت AWD نیز عرضه خواهد شد، این قابلیت با نصب یک موتور الکتریکی بر روی هر محور امکان پذیر خواهد بود که این دو موتور باهم ۲۱۰ اسب بخار تولید خواهند کرد. این نسخه توانایی ۰ تا ۱۰۰ را در ۷.۲ ثانیه برای نسخه هفت نفره و ۷ ثانیه برای نسخه پنج نفره دارد. بیشتر افراد هنگام خریداری این مدل خودرو ها به حداکثر سرعت حتی فکر نمی کنند اما مدل تک دیفرانسیل توانایی رسیدن به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت و در مدل دو دیفرانسیل به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

موتور جایگزین

اگر با این مدل طراحی موتوری مشکل دارید، نیسان برای شما نیز راه حلی دارد. موتور ۱.۵ لیتری بنزینی که با گیربکس CVT نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند که توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

از آخرین اخبار مسابقات فرمولا وان در سکوی سرعت رینگ اسپورت مطلع شوید!

قسمت داخلی این خودرو، با دو مانیتور ۱۲.۳ اینچی، یکی برای راننده و یکی برای سرنشینان، بسیار چشمگیر خواهد بود. برای قسمت بیرونی نیز بدنه در ۱۰ رنگ در دسترس خواهد بود همچنین ۵ طیف رنگی دو رنگ نیز وجود دارد. نیسان ایکس تریل هم اکنون در بازار اروپا برای فروش قرار داده شده است که با قیمت ۳۸،۰۸۰ یورو با ۴ تریم عرضه می شود.

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)
منبع
موتور وان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

امیرعرشیا زندیان

امیرعرشیا زندیان هستم، حدود 5 ساله که تو حوزه کریپتو و تریدینگ و 2 ساله که تو حوزه معامله خودرو هم فعالم، به تازگی تو رینگ اسپورت نویسندگی اخبار خارجی روهم انجام میدم :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo