اخبار خودرو

لکسوس RZ 450e رو نمایی شد

همانطور که کمپین تیزر تقریبا همه چیز را نشان داد، گروه خودروسازی تویوتا از زمان ساخت تا رونمایی لکسوس RZ 450e به طرز شگفت آوری سخاوتمند بود. با این حال، ما برای به دست آوردن تمام جزئیات در مورد جایگزین شیک تر تویوتا bZ4X منتظر این روز بودیم. همانطور که می بینید، این چیزی فراتر از عوض کردن نام خودروها و تمام کردن کار است چون بازار اتومبیل های گران قیمت هویت بصری خاص خود را دارد. با رینگ اسپرت همراه باشید… .

طراحی لکسوس RZ 450e

در مقایسه با bZ4X و مدل مشابه سوبارو Solterra، لکسوس RZ 450e بدنه پلاستیکی کمتری دارد. از آنجایی که هیچ شیشۀ ثابتی در پشت درهای عقب وجود ندارد کابین متفاوتی دارد و لکسوس تصمیم گرفت برای فعال کردن سقف شناور یک پنل مشکی براق قرار دهد. در لکسوس RZ 450e تمامی ستون ها سیاه هستند و آینه بغل ها در قسمت پایین تری نسبت به دیگر شاسی بلند های مشابه روی درها نصب شده اند.

سالانه افراد بسیاری به علت آگاهی نداشتن از قوانین خلافی خودرو، متضرر می‌شوند. در حالی که با صرف ۸ دقیقه و مطالعه‌ی این مقاله، می‌توان خود را برای همیشه از این واقعه‌ی دردناک مصون نگاه داشت. 

بررسی دقیق تر نشان می دهد که چراغ های جلوی ماشین شکل متفاوتی دارند و خطوط روی بدنه منحصر به مدل RZ است. این را برای طراحی چرخ هایی که داخل قوس های سیاه و براق قرار گرفته اند هم می توانیم بگوییم. لکسوس RZ 450e در مقایسه با خودروهای الکتریکی مشابه تویوتا و سوبارو قسمت پشتی و اسپویلر دو تکه سقف شیک تری دارد. همچنین در مدل های مشابه ذکر شده علامت تویوتا و سوبارو روی در عقب قرار دارند در حالی که در لکسوس RZ 450e این علامت در فاصلۀ بین دو چراغ جلوی خودرو قرار دارد.

لکسوس RZ 450e در نگاه اول ظاهری آشنا دارد اما داشبورد آن مختص به شاسی بلند های الکتریکی لکسوس است. به عنوان مثال، دستۀ ابزار دیجیتال آن در فاصله ای معقول از راننده قرار دارد در حالی که در bZ4X و Solterra در فاصله ای دور و در قسمت عقب خودرو قرار دارد. صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی لکسوس RZ 450e از صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی دو مدل مشابه دیگر بزرگتر است. دریچه های هوا به جای آنکه در پایین صفحه نمایش باشند در قسمت بالایی آن قرار گرفته اند و به نظر می رسد میان برهای سریع کمتری در کنسول مرکزی قابل انجام باشند.

ما تقریبا مطمئن هستیم که به نظر برخی از افراد محل دکمۀ استارت/استپ لکسوس RZ 450e، که در سمت چپ دریچه های هوای مرکزی قرار دارد، کمی غیر عادی است. در این خودرو، دریچه های هوای کناری به جای آنکه به صورت عمودی باشند، افقی اند. کنسول شناور بین صندلی ها کنترل های کمتری نسبت به مدل های تویوتا و سوبارو دارد. در کل، کابین لکسوس RZ 490e نسبت به دو مدل مشابه برای نشستن زیبا تر و شیک تر است.

لکسوس RZ 450e رو نمایی شد

مانند Solterra، این لکسوس جدید هم یک خودری AWD است و از تنظیماتی با برچسب Direct4 استفاده می کند.اگرچه لکسوس RZ 450e به لطف یک موتور الکتریکی با توان ۱۵۰ کیلو وات در جلو و یک موتور الکتریکی دیگر با توان ۸۰ کیلو وات در عقب خودرو، قدرت بیشتری دارد. این دو موتور در مجموع ۲۳۰ کیلو وات، حدودا معادل ۳۰۸ اسب بخار، قدرت را تولید می کنند که افزایش قابل توجه ۹۳ اسب بخار نسبت به دو خودروی مشابه تویوتا bZ4X و سوبارو نشان می دهد. این دو خودرو در مجموع ۲۱۵ اسب بخار قدرت خروجی دارند.

درحالی که شاسی بلند های الکتریکی کمتری ۳۳۶ نیوتون-متر گشتاور دارند، در لکسوس RZ 450e این عدد تا ۴۳۵ نیوتون-متر افزایش می یابد. لکسوس تخمین می زند که با باتری ۷۱.۴ کیلو واتی این خودروی جدید می توان ۳۶۲ کیلو متر را طی کرد. در مقایسه با لکسوس RZ 450e، bZ4X که مجهز به سیستم AWD است، ۳۶۷ کیلو متر را در حالت XLE و ۳۵۷ کیلو متر را در حالت Limited طی می کند. قضیۀ Solterra را همین طور است. این خودرو ۳۶۷ کیلو متر را  در مدل Premium و ۳۵۷ کیلو متر را در حالت Limited و   Touring  طی می کند.

برد لکسوس RZ 450e بسته به تیپ آن متفاوت است زیرا تیپ های گران تر تجهیزات بیشتری دارند و اندکی سنگین تر هستند. مهم  تر از آن، نسخه هایی که مشخصات بالا را دارند، روی چرخ های بزرگ تر سوار می شوند. در مورد لکسوس، برد تخمینی ۳۶۲ کیلو متر برای RZ های مخصوص آمریکا با آلیاژهای ۱۸ اینچی قابل دستیابی است.

زمان فروش و قیمت لکسوس RZ 450e

فروش لکسوس RZ 450e قرار است پایان امسال در آمریکای شمالی آغاز شود. جزئیات قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده است اما قیمت آن گران تر از ۴۴,۰۸۰ دلاری است که برای یک bZ4X XLE مجهز به AWD می پردازید. ما تویوتای مجهز تر و دو موتوره تیپLimited   را که ۴۶,۷۰۰ دلار قیمت دارد را به شما یادآوری می کنیم. این به ما می گوید که قیمت لکسوس RZ 450e می تواند از مرز ۵۰,۰۰۰ دلار عبور کند.

رینگ اسپورتی عزیز به این مطلب امتیاز بدهید
منبع
موتوروان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo