اخبار خودرو

تویوتا سوپرا A91-MT؛ دوران خوب تویوتا

بالاخره رانندگان می توانند از سیستم دستی دنده در تویوتا سوپرا A91-MT استفاده کنند. مدل ۲۰۲۳ با پدال کلاچ تکمیل شده است و با اعمال تغییراتی وزن خودرو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و عملکرد Hairpin+ به آن افزوده شده است. قبل از ورود به کابین با دیدن حروف قرمز “سوپرا” روی سپر عقب می توان گفت این خودرو مدل ۶MT است. گیربکس اتوماتیک به عنوان یک دستاورد جدید معرفی می شود که به طور خاص برای موتور ۳.۰ لیتری جدید طراحی شده است و همانطور که می دانیم از یک خودروساز مشهور آلمانی اقتباس شده است. با رینگ اسپرت همراه باشید … .

سالانه افراد بسیاری به علت آگاهی نداشتن از قوانین خلافی خودرو، متضرر می‌شوند. در حالی که با صرف ۸ دقیقه و مطالعه‌ی این مقاله، می‌توان خود را برای همیشه از این واقعه‌ی دردناک مصون نگاه داشت. 

جزئیات طراحی تویوتا سوپرا A91-MT

اگرچه در بیانیه مطبوعاتی آمریکایی این موضوع ذکر نشده است اما اسناد اروپایی از کاهش وزن تقریبا ۴۰ کیلوگرمی این خودرو خبر می دهند. این به دلیل آن است که اروپا نسخۀ سبک وزن آن با چرخ های ۱۹ اینچی را خواهد داشت. این کاهش وزن در تویوتا سوپرا A91-MT به دلیل حذف تودوزی چرمی و تکیه گاه کمر صندلی ها و تنظیم قدرت است. علاوه بر این ها، سیستم صوتی هم تغییر کرده است. در مجموع این تغییرات تویوتا سوپرا A91-MT حدود ۳۸.۳ کیلوگرم از وزنش را کم می کنند.

تویوتا می گوید گیربکس دستی هوشمند (iMT) شامل نرم افزاری سفارشی است که انجام کار ها را اولویت بندی می کند. اکنون این سوال مطرح می شود که کارکرد این گیربکس دستی هوشمند چگونه است؟! هنگام تعویض دنده، با فشار دادن و رها کردن پدال کلاچ گشتاور موتور بهینه تر می شود. “عملکرد ثابت” در زمان کم کردن دنده استفاده می شود اما شما می توانید با قرار دادن تویوتا A91-MT در حالت اسپرت، iMT را غیر فعال بکنید.

در حالی که تویوتا سوپرا A91-MT اتوماتیک دارای نسبت محرکه نهایی ۳.۱۵ است، این مقدار در نسخه منوال جدید برای تیک آف و شتاب گیری بهتر خودرو به ۳.۴۶ می رسد. تویوتا به توضیح جزئیات هم می پردازد مثل دستگیرۀ دنده که حدود ۲۰۰ گرم وزن دارد و مقدار نیرو و تلاش لازم برای تعویض دنده را به حداقل می رساند.

رونمایی تویوتا سوپرا A91-MT؛ دوران خوب تویوتا

در تویوتا سوپرا A91-MT منوال، واحد کنسول و مکان قرار گیری انتخابگر حالت رانندگی تغییر کرده است و حالا فاصله ای ۱.۷ اینچی بین دکمه تعویض دنده و مابقی دکمه ها ایجاد شده است. به یاد داشته باشید که ۶MT تنها با موتور شش سیلندر در دسترس است و مدل چهار سیلندر آن فقط به صورت اتوماتیک عرضه شده است. شما می توانید هر سه پدال را در تریم های ۳ و Premium 3 داشته باشید که به همراه یک سیستم اتوماتیک آپشنال ارائه می شود.

نسخۀ ۲۰۲۳ A91-MT به صورت اختصاصی همراه مدل منوال آن ارائه می شود و تمام ویژگی های مثبت Premium را دارد به علاوۀ روکش چرمی و دستگیرۀ دنده با پوشش آلکانترا. مدل ویژۀ تویوتا سوپرا A91-MT به ۵۰۰ خودرو با رنگ های خاکستری CU و سفید مات محدود شده است. تویوتا سوپرا A91-MT تنها در ایالات متحده موجود است و سیستم صوتی با ۱۲ بلندگوی جدید JBL دارد کهدر تریم Premium به صورت پیش فرض ارائه می شود.

تغییراتی بیشتر از گیربکس منوال در تویوتا سوپرا A91-MT وجود دارد . کمپانی سیستم تعلیق و فرمان و حالت Track را برای دریفت های آسانتر تغییر داده است. جالب اینجاست که عملکرد Hairpin+ هم به این خودرو افزوده شده است که باعث ایجاد تفاوت بیشتر در درجۀ چرخش چرخ ها می شود و صاحبان تویاتا سوپرا A91-MT لذت بیشتری از رانندگی با این خودرو در جاده های پر پیچ و خم می برند.تویوتا سوپرا A91-MT اواخر امسال به دست فروشندگان و نمایندگی های این کمپانی می رسد و جزئیات قیمت آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

۵/۵ - (۵ امتیاز)
منبع
موتوروان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo