اخبار خودرو

معرفی فیات فست بک ۲۰۲۳ برای سلطه بر بازار اس یو وی های کوپه

فیات فست بک ۲۰۲۳ به عنوان رقیب فولکس واگن نیووس (که در بازار اروپا با نام تایگو شناخته می شود)، بعد از معرفی یک کانسپت با همین نام، که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود، معرفی شد. این خودرو، اس یو وی کوچکی است که به کوپه تمایل دارد و همانند مدل پالس برروی پلتفرم MLA ساخته شده است. این مدل اساساً یک تحول در معماری MP1 است که در مدل های آرگو و کرونوس مورد استفاده قرار گرفته است. با رینگ اسپرت همراه باشید…

مشخصات فنی فست بک هنوز فاش نشده است ولی از نظر ابعاد به نظر هم اندازه پالس می باشد. طول ۴.۱ متر، عرض ۱.۷۷ متر، ارتفاع ۱.۵۷ متر و فاصله محوری ۲.۵۳ متر ابعاد احتمالی آن هستند. به نظر می رسد فیات فست بک ۲۰۲۳، صندوق عقب بزرگتری داشته باشد. همچنین وجود رینگ های بزرگتر نیز دور از انتظار نیست. بخاطر سقف شیب دار، داشتنِ فضای بار ۳۷۰ لیتری مانند مدل پالس بعید است.

رونمایی فیات فست بک ۲۰۲۳ برای ماه اکتبر به عنوان گران ترین خودروی فیات برزیل بعد از مدل ۵۰۰e و خودروی تجاری، برنامه ریزی شده است. شایعه شده که Fastback قرار است با دو انجین توربوشارژ، یکی ۱ لیتری به همراه ۱۳۰ اسب بخار قدرت و دومی ۱.۳ لیتری به همراه ۱۸۵ اسب بخار قدرت عرضه شود. بسته به انجین انتخابی، انتظار می رود گیربکس های ۶ سرعته اتوماتیک و یا CVT مورد استفاده قرار گیرد.

فضای داخلی فیات فست بک ۲۰۲۳

تصویری از فضای داخلی این خودرو منتشر نشده است؛ ولی منطق به ما می گوید که کابین نیز تا حد زیادی شبیه مدل پالس است. این بدان معناست که یک صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی در کنار صفحه نمایش لمسی ۱۰.۱ اینچی و دکمه های کولر جداگانه دیده می شود. فضای سر برای سرنشیینان عقب بخاطر سقف شیب دار نیز ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

از آنجایی که فیات در آمریکای جنوبی از اروپا فعال تر است، به احتمال زیاد این خودرو در اروپا عرضه نخواهد شد.

نویسنده مدعو: مبین سیف الدین

۵/۵ - (۳ امتیاز)
منبع
موتور وان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

کیمیا کاشی

کارشناس مهندسی شیمی، سردبیر بخش اخبار خارجی، علاقه‌مند به حوزه خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo