اخبار خودرو

آئودی RS5 کوپه ۲۰۲۳ در قالب جدید Competition

آئودی RS5 کوپه Competition در سال ۲۰۲۳ با سبکی جدید به میدان می آید. این شرکت باواریایی قصد دارد از ماه آینده تولید این نسخه تکامل یافته را آغاز کند اما این بار با تحولاتی شگفت انگیز، که شامل بلند تر شدن صدای اگزوز، ارتفاع پایین تر شاسی و سریعتر شدن نسبت به نسخه RS5 استاندارد می باشد. در ادامه با رینگ اسپورت همراه باشید…

 آئودیRS5 نسخه جدید، همچنان از موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوشارژ آئودی استفاده خواهد کرد که همان ۴۴۴ اسب بخار قدرت  و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قبلی را تولید می کند. با این حال، حداکثر سرعت نسخه Competition نسبت به نسخه استاندارد که ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می باشد به ۲۸۹ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است. این  یعنی ۱۰ کیلومتر در ساعت بیشتر از نسخه قبلی Dynamic Plus است.

اگر به دنبال ارتقا دادن بخش های مختلف خودروی خود هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به تقویت خودرو را از دست ندهید.

آئودی در نسخه Competition همچنین یک “سیستم اگزوز اسپورت RS” جدید را به RS5 اضافه کرده است که دارای لوله های اگزوز مشکی مات و با “الگوی صدای شدیدتر” است. آئودی با حذف تقریباً ۸ کیلوگرم عایق صوتی بین محفظه موتور و کابین به لوله‌کشی به داخل کابین کمک می‌کند. این شرکت همچنین دیفرانسیل عقب را تقویت کرده و فرمان خودرو را مجددا طراحی کرده است.

قدرت توأم با زیبایی = آئودی RS5

در سیستم انتقال قدرت، گیربکس هشت سرعته آئودی RS5 Competition سریعتر جابجا می شود و همچنین یک سیستم تعلیق کویل اور قابل تنظیم جدید برای این ماشین تعبیه شده است که سیستم تعلیق این خودرو را ۱۰ میلی متر کاهش می دهد یعنی ۱۰ میلی متر بیشتر درجه آزادی دارد و همچنین ارتفاع سواری خودرو را تا ۲۰ میلی متر در مقایسه با RS5 معمولی کاهش می دهد. علاوه بر آن استابلایزرهای سفت تری در این نسخه به کار گرفته شده است. اما شایان ذکر است که در این مدل از تایرهای Pirelli P Zero Corsa استفاده شده است.

در داخل، آئودی با صندلی‌های جلوی مرواریدی ناپا و دینامیکا با تزئینات جانبی مشکی پیانو، آلکانترا با دوخت‌های قرمز متضاد بر روی اجزای مختلف، باریکه های قرمز رنگ در سرتاسر و شبکه های کربنی مات RS، حس اسپرتی را اضافه می‌کند. در قسمت بیرونی، آئودی تزئینات مشکی براق و چندین قطعه فیبر کربنی مات مانند اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و آینه‌های بیرونی را اضافه می‌کند. همچنین در زیر کاپوت، آئودی RS5 دارای پوشش فیبر کربنی بر روی موتور می باشد. نکته قابل توجه اینست که آئودی همان ارتقاء را برای RS4 Avant در قالب نسخه های جدید Competition و Competition Plus ارائه خواهد کرد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
منبع
موتوروان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo