اخبار تیونینگ خودرو

بی ام و i8 با ذائقۀ Liberty Walk

نسخۀ جنجالی BMW i8 ساختۀ دست لیبرتی واک

پس از شش سال عرضه در بازار، سرانجام در سال گذشته خط تولید بی ام و i8 پلاگین- هایبرید خاموش شد تا بدین شکل تمرکز خودروساز باواریایی منعطف به خودروهای تمام الکتریکی چون آی ۴ شود. در بازۀ بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه از این مدل تولید شد، اما امروز به بررسی گل سرسبد آن ها در رینگ اسپرت می پردازیم…

یکی از مشتریان i8 به منظور ساختن مدل رویایی خود به نمایندگی اروپایی Liberty Walk مراجعه کرده تا خودروی هایبرید را تیون کند. خودروهایی که توسط لیبرتی واک دستخوش تغییر می شوند معمولاً جنجالی هستند و بی ام و i8 از این قاعده مستثنی نیست.

تغییرات صفر تا صد بی ام و i8

ابتدای کار با یک i8 خاکستری دست نخورده مواجه بودیم، اما لیبرتی واک تصمیم گرفت تا رنگ توجه برانگیز بنفش گرگ و میشی با رگه های طلایی در قسمت های جانبی و جلوپنجره را انتخاب کند. اما این همۀ تغییرات نیست؛ ارتفاع از سطح خودرو نیز کاهش داشته است و با فشردن یک دکمه می توان در مواجهه با دست اندازها، ارتفاع خودرو را بالا برد.

در سایر بخش ها شاهد امضای همیشگی لیبرتی واک یعنی، گلگیرهای عریض با پیچ مخفی هستیم که ضمن عریض تر شدن، به خودرو ظاهری خشن تر می بخشد. نحوۀ اعمال تغییرات این خودرو، در یک ویدیو قابل مشاهده است.

در قسمت جلویی شاهد اسپویلر لبه دار هستیم درحالی که در قسمت پشتی اسپویلر دم اردکی استفاده شده است. صرف نظر سایر از تغییرات جزئی تر بیرونی، شاهد رینگ های Vossen به رنگ نقره ای/طلایی هستیم. این تیونر خبری از تغییرات فنی نداده است اما با توجه به سابقۀ این شرکت می توان گفت که بعید بنظر می رسد که تغییرات فنی اعمال شده باشد.

بی ام و i8 به طور استاندارد از یک پیشرانۀ ۱.۵ لیتری توربوشارژ سه سیلندر و یک موتور الکتریکی بهره می برد که مجموعاً قادر به تولید ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۹.۴۴ نیوتون متر گشتاور است که به هر چهار چرخ منتقل می شود. دقیق مشخص نیست که این تغییرات اساسی برای صاحب خودرو چقدر هزینه برداشته است، اما در حال حاضر قیمت مدل ۲۰۲۰ آی ۸، برابر ۱۴۷,۵۰۰ دلار است.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
منبع
کار باز
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo