اخبار خودرو

رونمایی از سیتروئن C5 X؛ خودرویی که در سگمنت مشخصی قرار ندارد

شاید آلمان‌ها به بازار سگمنت متوسط سلطه داشته باشند، اما بخش اروپایی شرکت Stellantis قصد ندارد بدون مبارزه از غافله باز بماند. با عرضۀ پژو ۵۰۸ و مدل شیک DS9، سیتروئن پرچم‌دارانی را معرفی کرده که با مدل‌هایی مانند مرسدس بنز E-Class، ب‌ام‌و سری پنج و یا آئودی A6 به رقابت می‌پردازد. اما از آن‌جایی که این رقبا از قلب آلمان بیرون آمده اند، مشخصاً چاشنی‌های جداگانه از یک سدان یا یک واگن را در بر دارند، C5 X جدید، ترکیبی از دو طرح بدنه است، درواقع رگه‌هایی از چاشنی SUV برای اندازۀ بهتر روی آن ریخته شده است. با رینگ اسپورت همراه باشید…

با حفظ طراحی‌های عجیب مخصوص سیتروئن، C5 X در یک دامنۀ نامتعارف با ویژگی‌های ظاهری پررنگ قرار می‌گیرد، آن قدر پررنگ که بر خلاف مدل‌های دیگر آرم مثلث‌گونۀ آن در چینش سه خط در یک بدنه در نظر گرفته شده است. خطوط سقف صاف نشان از سدان بودن این مدل دارد در حالی که ساختار کشیدۀ عقب معیارهای یک واگن را به همراه دارد و جدای این ویژگی‌ها، ارتفاع زیاد این خودرو یادآور طراحی C5 Aircross از این خودروساز فرانسوی است که مدلی دیگر از C5 به عنوان یک SUV است.

ویژگی‌های ظاهری سیتروئن C5 X

طول این خودرو ۴,۸۰۵ میلی‌متر، عرض آن ۱,۸۶۵ میلی‌متر و ارتفاع آن با ۱,۴۸۵ میلی‌متر می‌رسد؛ C5 X جدید از رقبای آلمانی خود کوچک‌تر است. فضای بار این خودرو که پشت صندلی‌های عقب تعبیه شده است، ۵۴۵ لیتر است، این مقدار تا ۱,۶۴۰ میلی‌متر در حالتی که صندلی‌های عقب خوابیده باشند تا فضایی مسطح ایجاد شود، می‌رسد.

طراحی قسمت بیرونی پس از کانسپت Cxperience 2016 مورد استفاده قرار گرفت، این در حالی است که در قسمت‌ داخلی از تمام فناوری‌های حال حاضر سیتروئن بهره گرفته شده است. یک صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی به عنوان سیستم اطلاع رسانی و یک نمایش‌گر روبرو (HUD) به همراه پوشش تقویت شدۀ حقیقی با اندازه‌ای سخاوتمندانه در این مدل استفاده شده است. همچنین یک بخش کامل برای ابزارهای کنترل کننده به صورت دیجیتال تعبیه شده است و کماکان از کنترلرهای فیزیکی جداگانه برای کنترل تهویه استفاده شده است.

انواع مختلفی از موتورهای احتراق داخلی در نظر گرفته شده است اما سیتروئن پیشرانۀ پلاگ-این-هایبرید (PHEV) با قدرت ۲۲۵ اسب بخار و برد بیش از ۵۰ کیلومتر فقط با موتور الکتریکی و خاموش بودن موتور احتراق داخلی، را بیش‌تر مورد توجه قرار داده است. نسخۀ PHEV بیشنه سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت که برای اکثر ما، بیش از حدی که استفاده می‌کنیم است.

با قرار گرفتن به عنوان یک پرچم‌دار، C5 X جدید با ویژگی‌های اختصاصی از تعلیق پیشرفته و ملایم سیتروئن بهره می‌برد، و با ارائۀ نسخۀ PHEV به مشخصه‌های پیشرفته‌تری در زمینۀ تعلیق فعال دست یافته است. البته خودروساز فرانسوی در زمینۀ لایه‌بندی هیدرولیک پیوسته (Progressive Hydraulic Cushions) که با صندلی‌های راحت تکمیل می‌شود بلوف زده است. این خودرو احتمالاً باید سواری بسیار نرمی حتی در مسیرهای ناهموار داشته باشد.

سیتروئن C5 X در نیمۀ دوم سال جاری میلادی در اروپا عرضه خواهد شد.

منبع: موتور وان

۳.۸/۵ - (۶ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo