پیشنهاد سردبیر اخبار

بالاخره کیا Niro الکتریکی رونمایی شد؛ فناوری‌ها ارتقاء یافته‌اند

مدل کاملاً جدید EV6 اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت نیست اگرچه اولین مدل با پلتفرم الکتریکی است. همچنین نسخه‌های الکتریکی Soul و Niro موجود هستند که اولی مخصوص بازار آمریکا بوده. کیا نیرو EV اما، هرساله مدل جدیدی ارائه می‌دهد و این بار مدلی به روزرسانی شده از مدل ۲۰۲۱ آن رونمایی شده. صبر کنید! آیا با این اوصاف نباید آن را تحت عنوان مدل ۲۰۲۲ رونمایی کرد؟ برای مشاهدۀ اطلاعات بیشتر با رینگ اسپورت همراه باشید…

تحت شرایط معمولی پاسخ “بلی” است. اما امسال اصلاً معمولی نبوده است. مدل ۲۰۲۱ نسبت به مدل ۲۰۲۰ تغییراتی اندک داشته است.

فناوری‌ها و مشخصات فنی کیا Niro

نسخۀ EX شامل سامانۀ CarPlay شرکت اپل و Android Auto و همچنین سامانۀ هشدار سرنشین عقب به صورت استاندارد است. قابلیت آغاز به کار از راه دور که به صاحبان خودرو امکان گرم کردن و سرد کردن کابین، قبل از ورود به خودرو را محیا می‌کند از دیگر ویژگی‌های این مدل است. از فناوری‌هایی که در این خودرو به روزرسانی شده می‌توان به سامانۀ DriveWise که وظیفۀ کمک کردن به راننده در جهت امنیت بالاتر را داراست، اشاره کرد. مواردی که در ادامه اشاره می‌شوند به صورت سفارشی است که شامل: هشدار حرکت خودروی جلویی، کمک رانندۀ بزرگراهی و کروز کنترل هوشمندی بر اساس سامانۀ ناوبری است.

استخوان‌بندی الکتریکی بدون تغییر مانده است، بدین معنا که بسته‌های باتری ۶۴ کیلووات ساعتی که توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخا را به موتور الکتریکی را می‌دهند، درست مانند نسخۀ قبلی. برد کلی به ۳۸۴.۵ کیلومتر می‌رسد که با بهترین‌ این سگمنت فاصلۀ زیادی دارد اما قابل قبول است.

بازه‌های قیمتی تریم‌های مختلف

مدل EX پایه، از ۴۰,۲۶۵ دلار آغاز می‌شود این درحالیست که مدل EX Premium از ۴۵,۸۲۵ دلار شروع می‌شود که هر دو هزینۀ حمل و نقل ۱,۱۷۵ دلاری به همراه دارند. هنوز به صورت دقیق نمی‌توان گفت که Niro تا چه مدت در خط تولید باقی می‌ماند اما چیزی که واضح است، در خط تولید دو نسخۀ موتور احتراقی و پلاگ-این هایبرید وجود دارند.

درحالی که EV6 در راه است، شاید عرضۀ کیا نیروی الکتریکی اهمیتی نداشته باشد. قیمت تمام شدۀ آن هنوز مشخص نیت اما طبق محاسبات، قیمت حدیدی پایه ۴۵,۰۰۰ دلار می‌باشد. لازم به ذکر است که برد آن ۴۸۳ کیلومتر می‌باشد و از طراحی بسیار زیباتری چه در درون و چه بیرون برخوردار است. به نظر می‌رسد EV6 جانشینی منطقی‌تر برای نیرو است.

منبع: کار باز

۴/۵ - (۱ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo