تعیین تکلیف ۲۰۰۰ خودروی دپویی در گمرک

ريیس قوه قضایی، غلامحسین محسنی اژه ای در سفری بدون تشریفات در روز پنج شنبه ۶ مرداد از انبارهای گمرک و همین‌طور انبارهای سازمان اموال تملیکی بوشهر بازدید نمودند و خواستار تعیین تکلیف ۲۰۰۰ خودروی دپویی در گمرک در سریع ترین زمان ممکن شدند.

این خودروها از زمان وضع قانون ممنوعیت واردات خودرو تاکنون در وضعیت رسوب باقی مانده‌اند. اغلب این خودروها مربوط به سال ۲۰۱۷ هستند که در حدود ۵ سال است به شکل صفر کیلومتر بلا استفاده مانده و دچار آسیب های کیفی فراوانی شده اند.

اشکالات واردات خودرو با تعرفه 20 درصدی

قانون منع واردات خودرو و تعیین تکلیف ۲۰۰۰ خودروی دپویی در گمرک

پس از وضع قانون منع واردات خودرو از سال۹۷ ، بیش از ۱۲ هزار خودرو در گمرک دپو شدند. پیش از این در چهار مرحله به واردکنندگان اجازه داده شد تا مشکلات حقوقی این خودروها را حل کرده و جواز ترخیص آن‌ها را دریافت کنند. در طی این مراحل حدود 10 هزار خودرو از وضعیت دپو درآمدند، اما هنوز 2000 خودروی دپویی در گمرک باقی مانده‌اند که احتمالا با ازسرگیری واردات و بررسی‌های قضایی، عاقبت نیمی از آن‌ها نیز مشخص می‌شود.

به گفته سخنگوی گمرک :

از بین ۲۰۰۰ خودروی دپوشده، ۹۰۰ دستگاه دارای مشکل ثبت سفارش هستند. با ازسرگیری واردات، امکان ثبت سفارش برای این خودروها مهیا می‌شود. پس از ترخیص، صاحبین خودروها می‌توانند آن‌ها را مرجوع کرده و یا در داخل و خارج کشور به فروش برسانند. هرچند که با توجه به قدیمی بودن، بازار بین‌المللی تمایلی به خرید این ماشین‌ها ندارد.

آخرین بار که خلافی ماشینتو چک کردی کی بود؟ سریع ترین روش های گرفتن خلافی خودرو

و اما سرنوشت ۱۰۰۰ خودروی وارداتی دیگر چه می شود؟

 باید گفت که این ماشین‌ها دارای دو مشکل قضایی هستند و قانون باید در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کند. بخشی از این خودروها مظنون به قاچاق بوده و در صورت تأیید اتهام، به سازمان اموال تملیکی سپرده می‌شوند. و مابقی به شاکیان خصوصی ارتباط دارد که علیرغم پرداخت وجه، با بدقولی واردکننده مواجه شده و نتوانسته‌اند وسیله نقلیه خود را تحویل بگیرند که باید پرونده‌های قضایی تشکیل شوند تا پس از انجام بررسی‌های لازم و تشخیص برائت، جواز ترخیص خودروها صادر شوند.

همچنین سخنگوی گمرک فرمودند :

تعیین تکلیف ۲۰۰۰ خودروی دپویی در گمرک بر عهده دستگاه‌های بالادستی است. با این حال دولت و قوه قضاییه می‌توانند در فرایند ترخیص آن‌ها کمک کنند.

۴/۵ - (۴ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo