بی ام و iX، جادوگری که ذهن شما را می خواند

توصیف آینده همیشه با ویژگی های عجیب و غریبی همراه بوده که یکی از این ویژگی ها برای آیندۀ متصور ما توانایی کنترل امور با ذهن است. کاری که قرار است بی ام و iX برای ما انجام دهد. با رینگ اسپرت همراه باشید … .
در نمایشگاه CES، برند باواریایی از بی ام و iX Flow رونمایی کرد. این نسخه ویژه بی ام و iX الکتریکی از E-Ink برای تغییر واقعی رنگ‌ها استفاده می‌کند. در حال حاضر، این رنگ ها کمی محدود هستند. ازجمله سیاه، خاکستری و سفید. علاوه بر این، هنوز برای تولید انبوه آماده نیست. این صرفا یک کانسپت است. منتهی باید عنوان کرد که فناوری جالبی است که بی ام و بر روی آن کار میکند.

این برند در حال انجام آزمایش هایی است که با این ویژگی به کاربران امکان می دهد تا رنگ بی ام و iX را با ذهن خود تغییر دهند. استارت آپ Brainboost مستقر در مونیخ مسئول این فناوری است. به طور خلاصه، این فناوری امواج مغزی شما را بر روی بدنه بی ام و iX ، به صورت تغییر رنگ بروز می دهد.

فرایند تغییر رنگ بی ام و iX

این قضیه کاملاً هم تحت اثر کنترل ذهن نیست، اما بسیار زیاد وابسته است. فیلیپ هیلر، مدیرعامل brainboost توضیح می‌دهد: «الگوهای رنگ بی ام و iX Flow به فعالیت مغز واکنش نشان می‌دهد و سطح فعالیت خود را منعکس می‌کند. هنگامی که مغز در حالت استراحت است، تغییرات الگوهای بی ام و iX Flow نیز آرام تر و ریتمیک تر می شود. اگر کاربران بتوانند این حالت از فعالیت مغزی آرام‌تر را حفظ کنند، یک خاصیت انیمیشنی منحصربه‌فرد نیز در سطح خودرو مشاهده می شود.

در نتیجه ی آزمایش ها توانستند به آرامی اما مطمئناً مغز خود را آرام و آرام تر کنند. پیشرفت ها با یک الکتروانسفالوگرافی (EEG) اندازه گیری شد که فعالیت الکتریکی مغز را ثبت می کند. brainboost می‌گوید ایده پشت این تمرین این بود که مشخص شود کدام استراتژی برای کمک به آرامش شرکت‌کنندگان بهتر عمل می‌کند، با این امید که آنها این ویژگی را در زندگی های شخصی خود نیز به کار بگیرند.

بنابراین، این بیشتر شبیه یک مطالعه و یا تحقیق بود، اما با این وجود، فناوری جالبی است. با اینکه فرایند پیچیده ای برای عملی شدن باید طی شود منتهی دور از ذهن نیست که شاید روزی بتوانیم با یک فکر ساده رنگ ماشین خود را تغییر دهیم. BMW به کار بر روی فناوری E-Ink ادامه می‌دهد و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد آن در خودروهای تولیدی باشیم.

۳/۵ - (۱ امتیاز)
منبع
کارباز
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo