اخبار خودرو

رنج روور اسپرت ۲۰۲۳ نسخه PHEV، معرفی شد

لندرور رنج روور اسپرت سومین نسل خود در سال ۲۰۲۳ را ارائه می کند. رنج روور اسپرت از نمایه ی داخلی و همچنین خارجی کاملا متفاوتی برخوردار است، منتهی تعداد قابل توجهی از ویژگی های این SUV ابتدا در نسل پنجم رنج روور ۲۰۲۲ ظاهر شده بود. با رینگ اسپرت همراه باشید…

رنج روور اسپرت برای طراحی خود از رنجروور معمولی الهام گرفته است که دارای دستگیره ی درهای هم سطح با بدنه و ظاهری صاف و تقریبا ساده است، ولی شباهت های این دو مدل بیش از این نیست. رنج روور اسپرت نمای جلو و عقب متفاوتی دارد. دی لایت های اسپرت بسیار باریک‌ طراحی شده اند که تا به حال به این میزان در هیچ یک از خودرو های این خودروساز ندیده ایم. گفتنی است که ضریب درگ این SUV برابر ۰.۲۹ است.

رنج روور اسپرت بر روی پلت فرم MLA-Flex لندروور است که در رنجروور ۲۰۲۲ هم مشاهده می کنیم. این بدان معناست که رنج روور اسپرت بسیاری از ویژگی‌های شاسی آن، مشابه مدل ۲۰۲۲ است. مانند فرمان پذیری ۷.۳ درجه ای سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) که  در این مدل ها ارائه می‌شود. سیستم تعلیق بادی دینامیک لندروور نیز در مدل اسپرت عرضه شده است.

مشخصات فنی رنج روور اسپرت

در قلب رنج روور اسپرت جدید یک جفت موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر توربوشارژ هیبریدی نفس می کشد. در مدل P360 SE 355، ۳۵۵ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، اما در مدل P400 SE Dynamic به مقدار ۳۹۵ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر افزایش می یابد.

در نسخه ی P440e Autobiography پلاگین هیبریدی، موتور ۳.۰ لیتری توربو قرار دارد. این مدل ۴۳۴ اسب بخار و ۸۳۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. لندروور می گوید PHEV به لطف موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی و باتری ۳۱.۸ کیلووات ساعتی خود، حدود ۷۷ کیلومتر برد تمام الکتریکی را ارائه می دهد. این پلاگین می تواند در ۵.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

کسانی که می‌خواهند بیشترین سرعت را داشته باشند، باید مدل P530 First Edition را انتخاب کنند. این خودرو دارای یک توربوشارژر دوقلو ۴.۴ لیتری V8 با قدرت ۵۲۳ اسب بخار و۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این SUV رده بالا با فعال شدن سیستم Dynamic Launch به سرعت ۶۰ در ۴.۳ ثانیه می رسد.

مدلپیشرانهاسب بخار(hp)گشتاور(نیوتون متر)
P360 SEMild-Hybrid Turbo 3.0L I6 ۳۵۵ ۵۰۰
P400 SE DynamicMild-Hybrid Turbo 3.0L I6۳۹۵ ۵۵۰
P440e AutobiographyPlug-In Hybrid Turbo 3.0L I6۴۳۴ ۸۳۹
P530 First EditionTwin-Turbo 4.4L V8۵۲۳ ۷۵۰

 این موتور با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ متحرک همراه می شود. یک نوع خودروی تمام برقی نیز در کنار یک رنجروور تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۴ وارد بازار می شود.

نگاه به داخل رنج روور اسپرت ۲۰۲۳ باید احساس آشنایی به ما بدهد. اسپرت جدید از چیدمان داخلی رنجروور ۲۰۲۲ استفاده کرده است، اما تفاوت‌های واضحی بین این دو وجود دارد. صفحه نمایش  رنجروور اسپرت، یک صفحه نمایش منحنی با قابلیت جا به جایی و وضوح بالا درست بالای کنسول مرکزی قرار گرفته است. بر روی این صفحه نمایش ۱۳.۱ اینچی نرم افزار لندروور Pivi Pro است.

جلوی راننده یک نمایشگر ۱۳.۷ اینچی قرار دارد. Apple CarPlay، Android Auto و شارژر بی سیم ۱۵ واتی بر روی این نمایشگر نصب شده اند. طراحی خودروهای الکتریکی لندروور ۲.۰ به این شرکت اجازه می دهد تا ۶۳ ماژول الکترونیکی را از طریق به روز رسانی های بی سیم و مبتنی به اینترنت ارتقا دهد. صدا از سیستم Meridian در کابین این خودرو به گوش می رسد به همراه سیستم صوتی Meridian Signature که دارای ۲۹ بلندگو است.

نسخه اول یک اتفاق ویژه است که لندرور فقط در اولین سال تولید این را ارائه می کند. این خودرو با پکیج هندلینگ استورمر که شامل سیستم پاسخگویی پویای لندروور، فرمان تمام چرخ و دیفرانسیل فعال الکترونیکی می‌ باشد، عرضه می‌شود.

لندرور رنج روور اسپرت ۲۰۲۳ را در کارخانه تولید Solihull خود در بریتانیا تولید خواهد کرد. رنج روور اسپرت اکنون نیز قابل سفارش است، منتهی این شرکت تاریخ فروش قطعی خود را اعلام نکرده است.

۴/۵ - (۲ امتیاز)
منبع
موتوروان
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo