اخبار خودرو

هیوندای Ioniq 5؛ خیز کره‌ برای بازار EV اروپا

به نظر می رسد که گزارش های واصله آبان سال گذشته درست بوده است. هیوندای Ioniq 5 قرار است تا پک باتری بزرگ تری در بازار اروپا داشته باشد که برای این هاچ بک برقی، یک به روزرسانی میان دوره ای محسوب می گردد. در این بسته از به روزرسانی ها، ارتقائات کوچک تر دیگری نیز وجود دارند اما ابتدا اجازه دهید که روی پیشرفت های سخت افزاری این کره ای الکتریکی بحث کنیم. با رینگ اسپورت همراه باشید … .

بهبودهای فنی هیوندای Ioniq 5

درست مانند نسخۀ هیوندای Ioniq 5 برای بازار آمریکا، این هیوندای بدون آلایندگی هم اکنون با پک باتری آپشنال ۷۷.۴ کیلووات ساعتی عرضه می شود. این باتری، جایگزین پک ۷۲.۶ کیلووات ساعتی می شود که البته یک گزینۀ اختیاری بوده و نسخۀ پایه، مجهز به باتری با ظرفیت کم تر ۵۸ کیلووات ساعت است.

این تغییر در باتری، همراه با افزایش توان به میزان ۱۱ اسب بخار و همچنین دستیابی به برد ۵۰۷ کیلومتری در سیکل ترکیبی WLTP بوده است که البته برای اروپا و فاصلۀ کم شهرهایش، بسیار مناسب به نظر می رسد. البته باز هم با وجود این به روزرسانی ها، پمپ حرارتی برای سرمایش و گرمایش، به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده و جزو تجهیزات فابریک نیست.

ارتقای دیگر در هیوندای Ioniq 5 که در راستای بهبود شرایط زیست محیطی انجام گرفته، تعبیۀ گرم کن و خنک کن باتری است که دمای باتری خودرو را در یک بازه مشخص برای رسیدن به بهترین عملکرد و بازدهی تنظیم می کند. این امکان باعث می شود تا هیوندای Ioniq 5 هنگام رسیدن به جایگاه شارژ، آماده بوده و همچنین عملکرد بهتری را هنگام شارژ در شرایط آب و هوایی گرم و یا سرد از خود نشان دهد. هنگامی که سیستم ناوبری متوجه شود راننده قصد عزیمت به سمت ایستگاه شارژ را دارد، این قابلیت به طور خودکار فعال می شود.

علاوه بر این ها، هیوندای Ioniq 5 برای سال ۲۰۲۳ و در بازار اروپا، مجهز به آینه وسط دیجیتال است. دوربین این آینه روی اسپویلر عقب نصب شده و هیوندای نوید داده که راننده دید خوبی از طریق نمای پانورامای عقب این EV داشته باشد. علاوه بر این آینه، آینه های بغل نیز دیجیتالی شده اند که برای اولین در تاریخ هیوندای روی یک خودرو نصب گردیده است.

بسته به وضعیت مالی مشتری، امکان سفارش ۵ تیپ از هیوندای Ioniq 5 مدل ۲۰۲۳ در اروپا وجود دارد. یکی از اعضای جدید خانواده این خودروی الکتریکی، Namsan Edition است که به عنوان پرچمدار این گروه قد علم کرده و تمام آپشن ها را به همراه بیشترین توان خروجی ممکن در چنته دارد. این تیپ دارای باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی بزرگ تر نسبت به دیگر تیپ ها، آینه های دیجیتال، سقف پانوراما و پمپ حرارتی برای تهویه را به صورت فابریک دارد و همچنین هیوندای آپشن های دیگری نیز برای آن در نظر گرفته است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
منبع
کارباز
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

محمد جواد حسنی

Master's student at Iran University of Science and Technology - Applied Mechanics | Interested in Acoustics, FSI, Machinery Vibrations and CLASSIC CARZZZ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo