اخبار خودرو

کادیلاک Lyriq 2023 در فرم محصول تولید شده، هنوز هم خیره کننده به نظر می‌رسد

هنگامی که کادیلاک سال گذشته برای اولین بار کانسپت کادیلاک Lyriq را نشان داد، کاملاً واضح بود که یک SUV برقی دور از دسترس است. حتی آینه های جانبی هم نداشت. اما این برند اولین خودروی برقی تمام عیار خود که اوایل سال آینده میلادی به جاده وارد می‌شود، یعنی کادیلاک لیریک ۲۰۲۳ را در فرم نمونۀ تولیدی به نمایش گذاشت و تقریباً باورنکردنی به نظر می‌رسد که دقیقاً مانند همان کانسپت است! با رینگ اسپورت همراه باشید…

در تبدیل اتومبیل نمایشی به اتومبیل قابل تردد در خیابان، زاویه‌های تیز کانسپت کادیلاک Lyriq، چراغ‌های باریک جلو و جلوپنجره منحصر به فرد با خطوط LED و بسیاری از المان‌های داخل کابین همه دست نخورده باقی می‌مانند. نسخه تولیدی برخی ویژگی‌های خود را از دست می‌دهد، مانند چرخ‌های بزرگ و دوربین‌های جانبی، آن‌ها را با چرخ‌های ۲۰ یا ۲۲ اینچی و آینه های جانبی سنتی عوض می‌کند، به علاوه ساختار درب برای دید بهتر کمی متفاوت است. در مجموع، چیز زیادی تغییر نکرده است.

خریداران در هنگام  خرید دو گزینه‌ی رنگ بندی را خواهند داشت، Satin Steel Metallic یا Stellar Black Metallic و همچنین دو رنگ کابین Sky Cool Grey یا Noir موجود است. در داخل، یک صفحه نمایش عظیم ۳۳.۰ اینچی LED در جلو و در مرکز داشبورد قرار دارد که می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. کادیلاک Lyriq همچنین با قابلیت حذف نویز فعال و سیستم صوتی با ۱۹ بلندگو و بلندگوهای نصب شده روی هدرست ارائه می‌شود.

مشخصات فنی کادیلاک Lyriq

ما می‌دانیم که کادیلاک Lyriq جدید از پلت فرم الکتریکی مدولار جدید GM استفاده خواهد کرد که باتری‌های دور برد آن از بخش Ultium این شرکت تأمین می‌شود. مشخصات فنی این خودرو، باطری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، قدرت ۳۴۰ اسب بخار، گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر و حداقل برد EPA یعنی ۴۸۳ کیلومتر را فراهم می‌کند. به صورت استاندارد محور عقب محرک خواهد بود، اما کادیلاک بار دیگر تأکید کرد که نسخه‌ی ” Performance” تمام چرخ محرک بعداً وارد بازار خواهد شد.

مشتریان کادیلاک Lyriq توانایی شارژ در ایستگاه های شارژ سریع DC با توان ۱۹۰ کیلووات را دارند که با این امر تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، کادیلاک می‌تواند ۱۲۲ کیلومتر را بپیماید. یک ماژول شارژ خانگی ۱۹.۲ کیلوواتی نیز در دسترس است. گزینه‌ی ماژول شارژ ۱۹.۲ کیلووات خانگی، سریعترین شارژر مجاز فعلی در ایالات متحده است که دارای برد ۸۳ کیلومتر به ازای یک ساعت شارژ است. گزینه‌ی شارژ خانگی در اولین مدل رونمایی شده یعنی First Release Editio‌n به صورت استاندارد ارائه می‌شود و پس از آن هم در همه مدل‌های دیگر موجود خواهد بود.

تولید کادیلاک Lyriq 2023 از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود، اما خریداران علاقه مند به مدل First Release می‌توانند اواخر سال جاری آن را سفارش دهند. قیمت پایه این خودرو با آپشن‌های کم از قیمت ۵۹،۹۹۰ دلار آغاز می‌شود.

منبع: موتوروان

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo