بازگشت سیتروئن C5 2022 پرچم‌دار، با سبکی کاملاً متفاوت در طراحی!!

سیتروئن نشان داده است که شهامت ارائه دادن طرح‌های جسورانه را دارد. C5 که یک سدان و واگن استیشن دونفره است، اکنون به عنوان ترکیبی از چندین سَبکِ بدنه، در حال بازگشت است. می‌توان گفت این خودرو، هم یک واگن استیشن است، هم یک SUV و هم یک شاسی‌بلند هاچ‌بک بزرگ! یک تیزر ویدیویی جدید تا حدودی طراحی خودرو را به نمایش می‌گذارد تا علاقه‌مندان را برای رونمایی بزرگ این خودرو در ۱۲ آوریل، مشتاق‌تر کند. با رینگ اسپورت همراه باشید…

این پرچم‌دار جدید با لوگوی V معکوس دوتایی سیتروئن، که در سال ۲۰۱۶ با کانسپت Cxperience مورد بازبینی قرار گرفت، ظاهری نامتعارف دارد که باعث شده در میان دریایی از سدان‌های سایز متوسط، خودنمایی کند. در مقایسه با پژو ۵۰۸، این یک روش کاملاً متفاوت است که بدون صحبت کردن دربارۀ سدان‌های اصلی یا لوکس، می‌توان به دنبال جذاب‌ترین خودرو در دسته‌بندی مربوط به آن بود.

سیتروئن C5، ترکیب ویژگی‌ها

به نظر می‌رسد C5 جدید، به ویژگی‌های بیشتری دست پیدا خواهد کرد. کسانی که به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستند، به این خودرو بسیار امیدوارند. در طراحی این خودرو، کارایی هاچ‌بک و واگن استیشن، با فاصلۀ بالاتر از زمین مانند یک SUV، ترکیب شده است و در عین حال، دارای سقفی شبیه سدان است. همچنین، مدیر تولید و استراتژی سیتروئن، لورنس هانسن، این خودرو را « یک اتومبیل بسیار متفاوت، راحت و عالی » می‌داند. مطمئناً این ترکیب، عجیب خواهد بود.

در مورد نام، نمی‌توان مطمئن بود که این خودرو، نام “C5” را حفظ کند. جالب اینجاست که در نام فایل مربوط به تیزر ویدیویی منتشر شده، عبارت “E43” به چشم می‌خورد. این ممکن است ذهن را به سمت یک مدل مرسدس AMG منحرف كند؛ اما این در واقع بیان‌کنندۀ نام مستعاری است که توسط سیتروئن برای گسترۀ برتر جدید خود استفاده شده است.

ممکن است فرانسوی‌ها برای تفکیک بهتر این تازه‌وارد از C5 ایرکراس موجود، نام دیگری را برای آن انتخاب کنند. برخی می‌گویند با انتخاب نام C6 برای این خودرو، این نام، پس از بازگرداندن آن به چین در سال ۲۰۱۶، احیا خواهد شد.

ضمناً قرار است فروش این خودرو در اروپا بعد از نیمۀ اول سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

منبع: موتور وان

۵/۵ - (۱ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

کیمیا کاشی

کارشناس مهندسی شیمی، سردبیر بخش اخبار خارجی، علاقه‌مند به حوزه خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo