اخبار خودرو

BMW M5 CS رونمایی شد؛ ۰ تا ۱۰۰ زیر ۳ ثانیه !

BMW M5 جدید ژوئن ۲۰۲۰ معرفی شد، و بحث از مدل CS آن مدت کوتاهی پس از آن شروع شد. از آن زمان ما تصاویر جاسوسی زیادی از M5 CS دیده ایم و BMW حتی در سال ۲۰۲۰ خودروی خود را در فضای عمومی نشان داد و تیزر تبلیغاتی ایی را پخش کرد . همه اینها اکنون تمام شده است ، زیرا M5 CS در اینجا است و البته بسیار سریع است. با رینگ اسپورت همراه باشید.

چقدر سریع؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال ، آنچه را باید بدانید در اینجا آورده شده است. BMW به ما می گوید M5 CS همچنان ۱۱۰ کیلوگرم سبک تر از پرچمدار قبلی یعنی M5 Competition است. این سدان فوق العاده همچنین قدرتمندتر شده است – در واقع این قدرتمندترین اتومبیل M است که تا کنون ساخته شده است – با ۶۲۶ اسب بخار قدرت از موتور ۴.۴ لیتری V8 توربوشارژ استفاده می کند. جعبه دنده هشت سرعته و سیستم تمام چرخ محرک xDrive نیرو را به چرخ منتقل می کنند و لاستیک های چسبناک به کشش بیشتر خودرو کمک می کنند.

این، نمای کلی از خودرو است و بله ، اعداد با گزارش های قبلی کمی متفاوت هستند . اما کافی است بدانید که چگونه M5 CS تنها در ۲.۹ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در ۱۰.۴ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت هنوز به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود می شود اما سریعتر از M5 معمولی به آن سرعت می رسد .

توجه خود را به داخل M5 CS جدید ببرید. صندلی های جذاب M Carbon را که در کنار در های مشکی با تزئینات قرمز و دوخت دو رنگ غرق شده اند را خواهید دید. حال به عقب خودرو نگاه کنید ، یک جفت صندلی دیگر پیدا خواهید کرد که توسط یک کنسول وسط کوچک جدا شده و به طور تهاجمی این صندلی ها تقویت شده اند تا مسافران صندلی عقب بتوانند خود را هنگام شتاب گیری ثابت نگه دارند. هر چهار صندلی دارای نقشه ایی از پیست نورنبرگ رینگ نوردشافله ۱۲.۹ مایلی است ، جایی که ما شاهد تست بیش از چند نمونه اولیه M5 CS بودیم. حدس زده می شود که این کار می تواند اشاره ای به رکورد جدید سدان ها داشته باشد که توسط CS ثبت می شود ، اما حداقل تا اکنون ، BMW چیزی در این مورد نگفته است.

ارتقا های اضافی داخلی شامل نوشته های CS در صندلی ها ، آستانه های درب و داشبورد است. یک دسته صندلی ثابت جدید در کنسول مرکزی جایگزین طرح باز قبلی می شود ، حرکتی که به گفته BMW ، وزن قابل توجهی را کاهش می دهد. با این حال شما هنوز هم به اندازه کافی آسایش در خودرو را خواهید داشت ، نیازی به ذکر صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی در مرکز داشبورد آن نیست.

در نمای خارجی ، افراد بلافاصله شاهد تراش های طلا و فیبر کربن هستند. در واقع BMW این تریم را Gold Bronze می نامد و شما آن را روی جلوپنجره مشبک و همچنین نشان های مختلف و رینگ های ویژه ۲۰ اینچی مشاهده می کنید. از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) برای کاپوت (که باعث ایجاد منافذ هوا می شود) و همچنین تقسیم جریان جلو ، پخش کننده عقب ، اسپویلر عقب و کلاهک های آینه استفاده می شود. روکش موتور نیز از فیبر کربن است و بی ام و می گوید ۷۰ کیلوگرم صرفه جویی در وزن فقط از تغییرات این بخش به دست آمده است.

در زیر بدنه ، BMW کار چندانی در قبال خودروی فوق العاده M5 انجام نداده است. نوارهای رول تیزتر، اندکی افت ارتفاع در سیستم تعلیق ، فنرهای بلبرینگ مجدد در هر دو محور و کشیدن تر شدن دامپرها از اصلی ترین تغییرات خودرو هستند و خودرو را با وزن پایین جدید، تطبیق می دهند. همچنین برای انعکاس ماهیت مسابقه ای این سوپر سدان ، تیرهای L شکل در چراغ های جلو به جای سفید، زرد رنگ هستند.

M5 CS جدید فقط یک مدل ۲۰۲۲ خواهد داشت ، زیرا BMW یک سال آن را به عنوان یک مدل نسخه محدود ارائه می دهد. بله ، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در بازار ایالات متحده در دسترس خواهد بود ولی در بهار وارد اروپا خواهد شد. قیمت آن از ۱۹۹،۹۰۰ یورو در فرانسه شروع می شود اما برای ایالات متحده ، قیمت از ۱۴۲،۰۰۰ دلار به علاوه شارژ مقصد ۹۹۵ $ همراه می باشد.

۱/۵ - (۱ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

علی سال مه

Bachelor student of Mechanical Engineering at IUST

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo