موتوراسپرتاخبار موتوراسپرت

فرمول یک هلند ۲۰۲۲؛ همیلتون همچنان ناکام، قهرمانی ورشتپن روی کاغذ

استارت فرمول یک هلند ۲۰۲۲ که انتظار می رفت جذابیت زیادی را به علت حضور شش راننده از سه تیم مدعی داشته باشد، هیجان کمی داشت و بیشتر رانندگان در رده های شروع خود باقی ماندند. گذشتن لاندو نوریس از راسل از معدود سبقت های استارت بود. سکوی سرعت را در رینگ اسپورت دنبال کنید.


در دور چهارم، کوین مگنوسن با ورود سریع و بی احتیاط به پیچ دوم از پیست خارج شد اما در ادامه خودروی خود را کنترل کرد و به فرمول یک هلند ۲۰۲۲ برگشت. تا دور پانزدهم همه چیز در مسابقه به شکلی عادی پیگیری میشد و از تنها اتفاقات می توان به نزدیک شدن لوئیس همیلتون به کارلوس ساینز و تلاش او برای سبقت اشاره کرد که بی ثمر ماند.

اولین توقف فرمول یک هلند ۲۰۲۲

از همین دور پانزدهم بود که رانندگان شروع به اولین توقف خود و تعویض لاستیک کردند. شش راننده مدعی که چهار راننده آنها یعنی رانندگان فراری و ردبول که با لاستیک سافت استارت زده بودند اقدام به تعویض لاستیک کردند. اما لوئیس همیلتون و جورج راسل، رانندگان مرسدس با لاستیک های مدیوم همچنان به کار خود و بدون توقف ادامه دادند. از اتفاقات عجیب و جالب توجه، تعویض لاستیک کارلوس ساینز بود که به طرز عجیبی لاستیکی برای چرخ راست و عقب وجود نداشت و با تاخیر به خودرو رسید. اتفاقی که اینبار بجز استراتژیست های فراری، باعث منفور شدن مکانیک های این تیم هم شد! در همین حین بود که سرجیو پرز برای خروج از گاراژ با یکی از ابزار مکانیک های فراری برخورد داشت.
تا دور بیست و هفتم بود که مرسدس ها بدون تعویض لاستیک رتبه های اول و دوم را در اختیار داشتند. در ابتدای دور بیست و هشت، مکس ورشتپن به راحتی هرچه تمام تر از جورج راسل گذشت و به پشت همیلتون رسید. در همین دور ها بود که استراتژیست های ردبول و فراری، احتمال تنها یک تعویض لاستیک داشتن همیلتون را رانندگانشان گوشزد می کردند. دور سی ام سرانجام شاهد تعویض لاستیک همیلتون بودیم. این اتفاق درحالی رقم خورد که مرسدس ها لاستیک هارد را برای خود انتخاب کردند.
خودرو های مرسدس که انگار در پیست پرواز می کردند باعث شد همیلتون به پرز حمله کند و لحظاتی شاهد دفاع پرز باشیم. نکته قابل توجه دیگر در همین لحظه خروج سباستین فتل از گاراژ و حتی دفاع در برابر همیلتون و عقب انداختن دو الی سه ثانیه ای او بود، درحالی که یک دور عقب بود و باید راه لوئیس را باز می گذاشت.

در دور چهل و پنج بود که یوکی سونودا با ایستادن کنار پیست لحظاتی باعث پرچم زود شد. این درحالی بود که ادامه این شرایط و ورود خودروی ایمنی اصلا به نفع مرسدس نبود. البته این شرایط ادامه دار نبود و پرچم سبز زده شد. اما این پایان ماجرا نبود و خودروی آلفاتاوری دوباره در دور چهل و هفت با مشکل شکسته شدن فرمان روبه رو شد و از فرمول یک هلند ۲۰۲۲ خارج شد و شرایط خودروی ایمنی مجازی در پیست زندوورت حاکم شد. این اتفاق قطعا  که به سود ردبول بود باعث شد همه اقدام به تعویض لاستیک کنند.

استراتژی اشتباه اینبار برای همیلتون

دور پنجاه و پنج با خارج شدن خودروی بوتاس به دلیل از دست دادن موتور، باعث ورود خودروی ایمنی شد و این شاید بهترین اتفاق برای مرسدس بود‌.
پنج دور بعد که خودروی ایمنی از پیست خارج شد، حتی یک پیچ هم طول نکشید تا ورشتپن با خودروی فوق العاده اش به راحتی از لوئیس همیلتون گذشت و پیشتاز شد.
تصمیم اشتباه استراتژیست های مرسدس باعث ناراحتی لوئیس همیلتون شد تا جایی که در همین دور های پایانی لوئیس همیلتونی که به راحتی می توانست سکو بگیرد، هم تیمی هایش را به اذیت کردن خود متهم کرد. این اتفاق موجب شد راسل و لکلرک به آسانی از او بگذرند.
در پایان، مکس ورشپتن بازهم توانست برد به دست آورد و به قهرمانی نزدیک تر شود. راسل و لکلرک هم یه ترتیب سکو های دوم و سوم را به دست آوردند.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)
قیمت روز خودرو - رینگ اسپورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
enemad-logo